Ota yhteyttä!

Isokatu 56, Njetwork Inn
Starttaamo, Oulu

Puhelin: +358 400296196
Sähköposti: tom.laine@somehow.fi

FORGOT YOUR DETAILS?

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa, 1-2 pv

Sosiaalisen median kautta tulevien asiakaspalvelupyyntöjen ja asiakaspalautteen määrä on kasvanut merkittävästi viimeisten pari vuoden aikana. Sosiaalinen media tarjoaa monille organisaatioille aivan uudenlaisia mahdollisuuksia tavoittaa suurempia määriä niin nykyisiä kuin potentiaalisiakin asiakkaita kuin koskaan ennen. Koulutuksessa käsitellään mm. mitkä ovat sosiaalisen median uhat ja mahdollisuudet asiakaspalvelun näkökulmasta ja miten hyödyntää asiakkaita yrityksen viestinviejänä, suosittelijana ja jopa yrityksen tuotekehityksessä? Lisäksi käydään läpi laajasti myös nk. crowdsourcing-toimintatapaan liittyviä käytänteitä, mahdollisuuksia ja työkaluja.

  • Somen uhat ja mahdollisuudet asiakaspalvelun näkökulmasta
  • Asiakkaiden hyödyntäminen viestinviejinä ja suosittelijoina
  • Crowdsourcing

Yritysblogit – miten ja miksi

Yritysblogi on oiva keino pönkittää yrityksen asemaa oman alansa asiantuntijana, lisätä asiakastyytyväisyyttä ja luoda uusia ideoita tuote- ja palvelukehityksen tueksi. Koulutuksessa tutustutaan keinoihin tehdä yrityksen blogi tunnetummaksi valitussa kohderyhmässä. Lisäksi tutustutaan erilaisiin blogin lisäosiin, jotka helpottavat blogin ylläpitoa ja markkinointia. Pääasiallinen fokus on WordPress-blogeissa.

  • Miksi blogit, miksi juuri nyt?
  • Miten perustan ilmaisen blogin?
  • Bloggauksen perusperiaatteet – sisältö ennen kaikkea
  • Blogin hyödyntäminen asiantuntijuuden korostamisessa
  • Mistä aiheita blogiin?
  • Vastuun jakaminen
  • Seuranta

Negatiiviseen julkisuuteen reagoiminen somessa, ½ – 1 pv

Puheenaiheet leviävät sosiaalisessa mediassa kulovalkean tavoin. Organisaatiolle se tarkoittaa, että esimerkiksi tieto yksittäisen ihmisen huonosta asiakaskokemuksesta voi levitä laajalle. Joskus sosiaalisesta mediasta alkaneet puheenaiheet nousevat myös valtakunnan median otsikoihin. Tällä opintojaksolla annetaan konkreettisia vinkkejä siihen, miten negatiiviseen julkisuuteen voi varautua ja miten kriiseihin kannattaa reagoida.

  • Mikä on muuttunut ja mitä muutos tarkoittaa erilaisille organisaatioille?
  • Konkreettisia esimerkkejä negatiivisesta julkisuudesta
  • Miten reagoida?
  • Työkalut nettikeskustelun seuraamiseen
  • Kriisiviestintä

Laadukas sähköpostiviestintä ja uutiskirjeet, 1 pv

Laadukas sähköpostiviestintä on tehokas markkinointiviestinnän ja sidosryhmäsuhteiden ylläpitämisen työkalu. Tällä opintojaksolla käsitellään sähköpostiviestinnän teknistä toteutusta sekä laadukkaan sisällön rakentamista ja uutiskirjeiden käyttöä. Lisäksi tutustutaan mm. Mailchimp-palveluun.

  • Viestin layout
  • Kohderyhmä
  • Viestin lähettäminen ja juridiikka
  • Sisällön rakentaminen
  • Mailchimp

Sosiaalinen media yrityskäytössä, pk-yritysten uusi kilpailuvaltti

Jos saat valita ilmaisen ja maksullisen työkalun väliltä, kumman otat? Jos saatavilla on työllistymistuen avulla palkatun osaajan resurssi tai satojen potentiaalisten asiakkaittesi tuottama sisältö, kumman otat? Jos markkinointisi voisi saavuttaa minimaalisilla kustannuksilla tuhansia ihmisiä kohdennetusti tai isolla rahalla muutama sata tuhatta ihmistä ilman varmuutta että he edes näkevät mainoksesi, kumman valitset? Haluaisitko kysyä asiakkailtasi mitä he haluaisivat ostaa vai tekeekö markkinointitoimisto hienoja kampanjoita puolestasi?

Community opinion small

Crowdsourcing Suomessa ja maailmalla

Yhteisöllisyyden uudet mahdollisuudet

Kiinnostaako sinua miten yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa sisällön tuottamiseen, tuotteen promoamiseen, innovointiin, ideoiden arviointiin, tuotekehitykseen, markkinointimateriaalien tuottamiseen tai vaikkapa miten voit pienentää asiakastuen ja asiakaspalautuksien määrän murto-osaan nykyisestä sosiaalisen median avulla? Koulutuksessa käydään läpi huomattavan laaja joukko palveluja ja esimerkkejä yhteisöjen osallistamiseen erilaiseen arvontuotantoon yritysten näkökulmasta. Kouluttaja Tom Laine on perustanut ensimmäisen osallistamiseen perustuvan startup-yrityksensä vuonna 1999 ja on sen jälkeen ollut monessa yhteisöllisessä palvelussa mukana eri tavoin.

TOP UA-41183381-1