Some-rekrytointi ja Employer Branding

Share

Sosiaalinen media rekrytoinnissa, 1 pv

Koulutuksessa tutustutaan sosiaalisen median hyödyntämiseen rekrytoinnissa ja työnantajakuvan luonnissa. Koulutus esittelee case-esimerkkejä ja toimintatapoja eri sosiaalisen median työkalujen, verkostojen ja sovellusten hyödyntämisestä Suomessa ja maailmalla, sekä auttaa ymmärtämään nousevia trendejä rekrytoinnissa ja työnhaussa. Opimme lisäksi erityisesti tietyille osaajaprofiileille sopivista hakukanavista, opitaan ymmärtämään miten hakijoita kannattaa lähestyä, ja toisaalta miten hakijat pyrkivät löytämään yrityksissä avoinna olevia mahdollisuuksia sosiaalisen median avulla.

  • Miksi sosiaalinen media on niin tärkeä osa rekrytoijan työkalupakkia?
  • Rekrytointi sosiaalisessa mediassa
    • kanavat, toimijat, tavat
    • miten ja miksi verkostoitua, ja kenen kanssa?
    • Twitter, Facebook, Google+, Pinterest ja Instagram ja muita sosiaalisen median case-esimerkkejä työnhausta ja rekrytoinnista
  • Videon käyttö rekrytoinnissa ja työnantajakuvan luonnissa
    • YouTube, Vimeo
    • Recruit By Net
  • LinkedIn-tehokäyttö
    • Vinkit LinkedIn-profiilin luontiin ja hyödyntämiseen sekä henkilökohtaiseen että yrityskäyttöön + profiilin optimointivinkkejä
    • Yrityssivut ja Showcase Pages –tuotesivut
    • LinkedInin uusi blogialusta
    • Careers-välilehti yrityssivulle
    • Maksullinen työpaikkailmoittelu
      • Apply with LinkedIn -toiminto
    • Ilmainen työpaikkailmoittelu LinkedInissä
    • Suorahaun toimintamallit

Employer branding eli työnantajakuvan luonti sosiaalisen mediassa, 1 pv

Koulutuksessa tutustutaan työnantajakuvan luontiin käytännön esimerkein. Suunnitelmallinen työnantajakuvan luonti on olennainen osa brändin rakennusta modernissa yritystoiminnassa. Osallistuja oppii suunnittelemaan työnantajabrändin olennaiset elementit ja osallistamaan yrityksen henkilöstöä positiivisen työnantajamielikuvan luontiin. Koulutuksessa tutustutaan käytännönläheisesti erilaisiin toimintatapoihin ja sosiaalisen median palveluihin joita voidaan työnantajakuvan luonnissa hyödyntää osana muuta markkinointiviestintää.

  • Työnantajakuvan luonnin perusteet
  • Käytännön esimerkit parhaista toimintatavoista
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajakuvan luonnissa
  • Henkilöstön osallistaminen
  • Sisäisen viestinnän tärkeys

 –